DESIGN-CONCEPT OF EDUCATIONAL AND METHODICAL COMPLEX FOR PRESCHOOL CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

Abstract

The article presents the design process of the schoolbook and some other elements of the educational and methodological complex for preschoolers with autism spectrum disorders (ASD). The project approach is interpreted by the authors in concordance with the universal design concept as a social communication tool by getting up children for inclusive education. There are search sketches and other elements of teaching materials, which design takes into account the reaction of children with ASD and has been tested in a number of schools in Yekaterinburg.
Translated title of the contributionDESIGN-CONCEPT OF EDUCATIONAL AND METHODICAL COMPLEX FOR PRESCHOOL CHILDREN WITH AUTISTIC SPECTRUM DISORDERS
Original languageRussian
Pages (from-to)94-98
JournalАкадемический вестник УралНИИпроект РААСН
Issue number1 (40)
Publication statusPublished - 2019

Fingerprint

autism
preschool child
teaching materials
communication
school
education

GRNTI

  • 15.21.00

Level of Research Output

  • VAK List

Cite this

@article{09484e943b9642d4a2e10d7984f0fd16,
title = "ДИЗАЙН-КОНЦЕПЦИЯ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОГО КОМПЛЕКСА ДЛЯ ДОШКОЛЬНИКОВ С РАССТРОЙСТВАМИ АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА",
abstract = "Статья представляет процесс дизайна пособия и других элементов учебно-методического комплекса для дошкольников с расстройствами аутистического спектра (РАС). Проектный подход трактуется авторами в русле концепции универсального дизайна как инструмента социальных коммуникаций при подготовке детей к инклюзивному образованию. Приведены поисковые эскизы и другие элементы УМК, дизайн которых учитывает реакцию детей с РАС и прошел апробацию в ряде школ Екатеринбурга.",
author = "Токарская, {Людмила Валерьевна} and Быстрова, {Татьяна Юрьевна}",
year = "2019",
language = "Русский",
pages = "94--98",
journal = "Академический вестник УралНИИпроект РААСН",
issn = "2074-2932",
publisher = "Учреждение Российской академии архитектуры и строительных наук {"}Уральский Ордена {"}Знак Почета{"} научно-исследовательский и проектно-конструкторский институт{"}",
number = "1 (40)",

}

TY - JOUR

T1 - ДИЗАЙН-КОНЦЕПЦИЯ УЧЕБНО-МЕТОДИЧЕСКОГО КОМПЛЕКСА ДЛЯ ДОШКОЛЬНИКОВ С РАССТРОЙСТВАМИ АУТИСТИЧЕСКОГО СПЕКТРА

AU - Токарская, Людмила Валерьевна

AU - Быстрова, Татьяна Юрьевна

PY - 2019

Y1 - 2019

N2 - Статья представляет процесс дизайна пособия и других элементов учебно-методического комплекса для дошкольников с расстройствами аутистического спектра (РАС). Проектный подход трактуется авторами в русле концепции универсального дизайна как инструмента социальных коммуникаций при подготовке детей к инклюзивному образованию. Приведены поисковые эскизы и другие элементы УМК, дизайн которых учитывает реакцию детей с РАС и прошел апробацию в ряде школ Екатеринбурга.

AB - Статья представляет процесс дизайна пособия и других элементов учебно-методического комплекса для дошкольников с расстройствами аутистического спектра (РАС). Проектный подход трактуется авторами в русле концепции универсального дизайна как инструмента социальных коммуникаций при подготовке детей к инклюзивному образованию. Приведены поисковые эскизы и другие элементы УМК, дизайн которых учитывает реакцию детей с РАС и прошел апробацию в ряде школ Екатеринбурга.

UR - https://elibrary.ru/item.asp?id=37525866

M3 - Статья

SP - 94

EP - 98

JO - Академический вестник УралНИИпроект РААСН

JF - Академический вестник УралНИИпроект РААСН

SN - 2074-2932

IS - 1 (40)

ER -