МАССОВЫЕ КОММУНИКАЦИИ И ОСОБЕННОСТИ ПОТРЕБЛЕНИЯ ИНФОРМАЦИИ НАСЕЛЕНИЕМ СВЕРДЛОВСКОЙ ОБЛАСТИ

Translated title of the contribution: MASS COMMUNICATION AND INFORMATION CONSUMPTION SPECIFICS IN THE SVERDLOVSK REGION

Research output: Contribution to journalArticlepeer-review

1 Citation (Scopus)

Abstract

Предложена методика исследования социологических и демографических аспектов формирования информационной культуры населения. С ее помощью выявлены основные характеристики потребления населением Свердловской области информации в зависимости от типов поселений и возрастной категории на основе авторской модели анализа отношения респондентов к информации, получаемой из различных источников (приватных и публичных), с учетом специфики каналов и технологий получения и распространения информации, навыков работы респондентов с информационно­коммуникационными технологиями и пр.
Translated title of the contributionMASS COMMUNICATION AND INFORMATION CONSUMPTION SPECIFICS IN THE SVERDLOVSK REGION
Original languageRussian
Pages (from-to)83-90
Number of pages8
JournalSotsiologicheskie Issledovaniya
Issue number8
DOIs
Publication statusPublished - 2018

Keywords

  • information
  • information society
  • information culture
  • mass communication
  • everyday life
  • digital inequality
  • socio-demographic groups of population
  • Sverdlovsk region
  • INTERNET

WoS ResearchAreas Categories

  • Sociology

GRNTI

  • 14.00.00 EDUCATION. PEDAGOGY

Level of Research Output

  • VAK List

Fingerprint

Dive into the research topics of 'MASS COMMUNICATION AND INFORMATION CONSUMPTION SPECIFICS IN THE SVERDLOVSK REGION'. Together they form a unique fingerprint.

Cite this