MONITORING OF QUALITY OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS: SUBJECT, FUNCTIONS, METHODS

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

Abstract

The article focuses on one type of educational monitoring - monitoring of results of students' educational achievements. Through a prism of modern processes and innovations in the practice of higher education the authors consider functions of monitoring and its problem zones. The paper emphasizes that there are significant changes in teachers' role and essential target changes in the student contingent. The authors highlight the importance of taking into account the widely introduced practice ofgamification while implementing the monitoring processes in education. The effectiveness of monitoring is stipulated by the effectiveness of information exchange between the monitoring system and management system.
Translated title of the contributionMONITORING OF QUALITY OF EDUCATIONAL ACHIEVEMENTS: SUBJECT, FUNCTIONS, METHODS
Original languageRussian
Pages (from-to)23-33
Number of pages11
JournalВысшее образование в России
Issue number5
Publication statusPublished - 2017

Fingerprint

monitoring
teacher's role
information exchange
education
student
innovation
management

GRNTI

  • 14.00.00 EDUCATION. PEDAGOGY

Level of Research Output

  • VAK List

Cite this

@article{5760ff2d227845229793ad683c56bfb4,
title = "МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ: ПРЕДМЕТ, ФУНКЦИИ, МЕТОДЫ",
abstract = "Статья посвящена одному из видов образовательного мониторинга - мониторингу результатов учебных достижений студентов. Через призму современных подходов и инноваций в практике высшего образования рассмотрены функции мониторинга и его проблемные зоны. Подчеркивается изменившаяся роль преподавателей и существенные целевые изменения в контингенте студенчества. Указывается, что при построении мониторинговых процессов в образовании следует учитывать широко внедряемую практику геймификации.",
author = "МАЛЬЦЕВ, {Алексей Владимирович} and ТОМИЛЬЦЕВ, {Алексей Витальевич}",
year = "2017",
language = "Русский",
pages = "23--33",
journal = "Высшее образование в России",
issn = "0869-3617",
publisher = "Федеральное государственное бюджетное образовательное учреждение высшего профессионального образования {"}Московский государственный университет печати имени Ивана Федорова{"}",
number = "5",

}

TY - JOUR

T1 - МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА УЧЕБНЫХ ДОСТИЖЕНИЙ: ПРЕДМЕТ, ФУНКЦИИ, МЕТОДЫ

AU - МАЛЬЦЕВ, Алексей Владимирович

AU - ТОМИЛЬЦЕВ, Алексей Витальевич

PY - 2017

Y1 - 2017

N2 - Статья посвящена одному из видов образовательного мониторинга - мониторингу результатов учебных достижений студентов. Через призму современных подходов и инноваций в практике высшего образования рассмотрены функции мониторинга и его проблемные зоны. Подчеркивается изменившаяся роль преподавателей и существенные целевые изменения в контингенте студенчества. Указывается, что при построении мониторинговых процессов в образовании следует учитывать широко внедряемую практику геймификации.

AB - Статья посвящена одному из видов образовательного мониторинга - мониторингу результатов учебных достижений студентов. Через призму современных подходов и инноваций в практике высшего образования рассмотрены функции мониторинга и его проблемные зоны. Подчеркивается изменившаяся роль преподавателей и существенные целевые изменения в контингенте студенчества. Указывается, что при построении мониторинговых процессов в образовании следует учитывать широко внедряемую практику геймификации.

UR - http://elibrary.ru/item.asp?id=29154954

M3 - Статья

SP - 23

EP - 33

JO - Высшее образование в России

JF - Высшее образование в России

SN - 0869-3617

IS - 5

ER -