BASIC FOREIGN LANGUAGE TEACHING PRINCIPLES IN THE FORMATION OF STUDENT LINGUISTIC COMPETENCE IN NON-LANGUAGE HIGHER SCHOOLS

Research output: Contribution to journalArticleResearchpeer-review

Abstract

The Author defines linguistic competence as the foreign language learning outcome and considers the basic principles in teaching a foreign language used basically in a method in order to form student linguistic competence in non-language higher schools.
Translated title of the contributionBASIC FOREIGN LANGUAGE TEACHING PRINCIPLES IN THE FORMATION OF STUDENT LINGUISTIC COMPETENCE IN NON-LANGUAGE HIGHER SCHOOLS
Original languageRussian
Pages (from-to)157-160
Number of pages4
JournalEuropean Social Science Journal
Issue number8-2(47)
Publication statusPublished - 2014

Fingerprint

linguistic competence
foreign language teaching
foreign language
language
school
student
Teaching
learning

GRNTI

  • 14.35.00

Level of Research Output

  • VAK List

Cite this

@article{53b58def78454865836fd71561df7f6a,
title = "ОСНОВНЫЕ ПРИНЦИПЫ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗОВ",
abstract = "Автор определяет лингвистическую компетенцию студентов неязыковых вузов как результат обучения иностранному языку и рассматривает основные принципы обучения иностранному языку, которые лежат в основе каждого существующего метода обучения иностранному языку для формирования лингвистической компетенции студентов неязыковых вузов",
author = "Пыркова, {Тамара Александровна}",
year = "2014",
language = "Русский",
pages = "157--160",
journal = "European Social Science Journal",
issn = "2079-5513",
publisher = "Автономная некоммерческая организация {"}Международный исследовательский институт {"}НАУКА{"}",
number = "8-2(47)",

}

TY - JOUR

T1 - ОСНОВНЫЕ ПРИНЦИПЫ ОБУЧЕНИЯ ИНОСТРАННОМУ ЯЗЫКУ ПРИ ФОРМИРОВАНИИ ЛИНГВИСТИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНЦИИ СТУДЕНТОВ НЕЯЗЫКОВЫХ ВУЗОВ

AU - Пыркова, Тамара Александровна

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Автор определяет лингвистическую компетенцию студентов неязыковых вузов как результат обучения иностранному языку и рассматривает основные принципы обучения иностранному языку, которые лежат в основе каждого существующего метода обучения иностранному языку для формирования лингвистической компетенции студентов неязыковых вузов

AB - Автор определяет лингвистическую компетенцию студентов неязыковых вузов как результат обучения иностранному языку и рассматривает основные принципы обучения иностранному языку, которые лежат в основе каждого существующего метода обучения иностранному языку для формирования лингвистической компетенции студентов неязыковых вузов

UR - https://elibrary.ru/item.asp?id=23446612

M3 - Статья

SP - 157

EP - 160

JO - European Social Science Journal

JF - European Social Science Journal

SN - 2079-5513

IS - 8-2(47)

ER -