ИСПОЛЬЗОВАНИЕ DOGGOS-МЕМОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ МЛАДШИХ КУРСОВ ЯЗЫКОВЫХ И НЕЯЗЫКОВЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ПОДГОТОВКИ

Resultado de la investigación: Article

Resumen

The article analyses efficiency of using Internet memes when teaching a foreign language to junior students of linguistic and non-linguistic training directions. The author examines the problem of students’ motivation to study a foreign language and identifies instrumental and creative sources of motivation. As a means to enhance students’ motivation, the author proposes to use Internet memes, in particular, doggos memes. The researcher presents a definition of the term “meme”, reveals characteristics of this phenomenon and describes doggos memes’ features, which make them an efficient teaching tool.
Idioma originalRussian
Páginas (desde-hasta)118-122
Número de páginas5
PublicaciónПедагогика. Вопросы теории и практики
Volumen5
N.º1
DOI
EstadoPublished - 2020

GRNTI

  • 16.00.00 LINGUISTICS

Level of Research Output

  • VAK List

Huella Profundice en los temas de investigación de 'ИСПОЛЬЗОВАНИЕ DOGGOS-МЕМОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ МЛАДШИХ КУРСОВ ЯЗЫКОВЫХ И НЕЯЗЫКОВЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ПОДГОТОВКИ'. En conjunto forman una huella única.

  • Citar esto