ХАРАКТЕРИСТИКИ СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ГРУППЫ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗОВ В УСЛОВИЯХ ИЗМЕНЕНИЙ В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ

Resultado de la investigación: Articlerevisión exhaustiva

Resumen

The concept of social group and its indications are considered in the article. Through a comparison with the social community the designation of university teachers as a socioprofessional group is justified. Based on empirical research results the traits of the specified group is revealed. Data analysis a questionnaire survey and in-depth interviews allows to show what changes occur in the characteristics of socio-professional group of university teachers under the influence of the transformational processes in higher education.
Título traducido de la contribuciónCHARACTERISTICS OF SOCIO-PROFESSIONAL GROUP OF UNIVERSITY TEACHERS IN CONDITIONS OF CHANGES IN THE SYSTEM OF HIGHER EDUCATION
Idioma originalRussian
Páginas (desde-hasta)149-152
PublicaciónВестник Университета (Государственный университет управления)
N.º3
DOI
EstadoPublished - 2018

GRNTI

  • 82.00.00 ADMINISTRATION AND MANAGEMENT

Level of Research Output

  • VAK List

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'ХАРАКТЕРИСТИКИ СОЦИАЛЬНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ ГРУППЫ ПРЕПОДАВАТЕЛЕЙ ВУЗОВ В УСЛОВИЯХ ИЗМЕНЕНИЙ В СИСТЕМЕ ВЫСШЕГО ОБРАЗОВАНИЯ'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto