ИСПОЛЬЗОВАНИЕ DOGGOS-МЕМОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ МЛАДШИХ КУРСОВ ЯЗЫКОВЫХ И НЕЯЗЫКОВЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ПОДГОТОВКИ

科研成果: Article

摘要

The article analyses efficiency of using Internet memes when teaching a foreign language to junior students of linguistic and non-linguistic training directions. The author examines the problem of students’ motivation to study a foreign language and identifies instrumental and creative sources of motivation. As a means to enhance students’ motivation, the author proposes to use Internet memes, in particular, doggos memes. The researcher presents a definition of the term “meme”, reveals characteristics of this phenomenon and describes doggos memes’ features, which make them an efficient teaching tool.
源语言Russian
页(从-至)118-122
页数5
期刊Педагогика. Вопросы теории и практики
5
1
DOI
Published - 2020

GRNTI

  • 16.00.00 LINGUISTICS

Level of Research Output

  • VAK List

指纹 探究 'ИСПОЛЬЗОВАНИЕ DOGGOS-МЕМОВ В ПРОЦЕССЕ ОБУЧЕНИЯ АНГЛИЙСКОМУ ЯЗЫКУ СТУДЕНТОВ МЛАДШИХ КУРСОВ ЯЗЫКОВЫХ И НЕЯЗЫКОВЫХ НАПРАВЛЕНИЙ ПОДГОТОВКИ' 的科研主题。它们共同构成独一无二的指纹。

  • 引用此